Voeding - Superfoods: Zalm

Superfoods: ZalmZalm is niet alleen heel lekker, maar ook een echte superfood! Zalm is rijk aan eiwit en gezonde omega vetten. Zalm is een van de geheimen achter de gezonde leefwijze op het Japanse eiland Okinawa.

Hoewel zalm een vette vis is, is zalm alsnog heel gezond. Zalm namelijk is rijk aan omega-3-vetzuren; vetten die je slechte cholesterolgehalte verlagen en je goede cholesterolgehalte verhogen. Zalm is verder rijk aan eiwit.

Zalm kun je prima eten tijdens de lunch, bijvoorbeeld uit blikjes van John West, Princess of Deepblue. Je kunt ze natuurlijk ook als filet kopen. Verder zijn natuurlijk ook de zalmmoten bij het avondeten prima. Bereid deze niet met extra vet, maar gril ze.

Voedingswaarde per 100 gram: 

Voedingswaarde zalm uit blik (gemiddeld): 164 kcal (685 kcal), 23 gram eiwit, 0 gram koolhydraten en 7 gram vet.

Voedingswaarde gerookte zalm (gemiddeld): 200 kcal, (838 kJ), 25 gram eiwit, 11 gram vet, 0 gram koolhydraten.


Datum: 12-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

ff schreef:

lol

# 17/12/2011

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.