Voeding - Snel afvallen: zes simpele tips die 100% zeker werken

Snel afvallen: zes simpele tips die 100% zeker werkenVeel mensen willen snel afvallen. Meestal zijn diëten om snel af te vallen slecht voor je lichaam omdat je bijvoorbeeld te weinig energie binnenkrijgt of niet gevarieerd genoeg eet. Hier volgt een zestal tips om op een verantwoorde manier af te vallen.

  • Eet langzaam. Hierdoor krijg je eerder een vol gevoel waardoor je minder eet. Neem dus de tijd voor je eten.
  • Eet geregeld, dus vijf tot zes keer per dag. Zo zorg je ervoor dat je bloedsuikerniveau stabiel blijft. Je krijgt dus minder pieken in je bloedsuiker niveau, en je lichaam slaat juist vet op in die pieken.
  • Ontbijt. Hierdoor heb je overdag veel meer energie. Probeer ervoor te zorgen dat je voldoende vezels binnenkrijgt door volkorenproducten te eten. Dit zorgt voor een goed metabolisme, waardoor er minder vet wordt opgeslagen.Zie ook: ontbijten en afvallen.
  • 's Avonds niet teveel eten. Je lichaam is 's avonds minder actief waardoor stofwisseling langzamer werkt. Je moet eigenlijk drie uur voordat je gaat slapen al stoppen met eten. Meer info in het artikel over etenstijden. Je kunt wel een eiwitrijke maaltijd voor het slapengaan nemen (bijv. magere kwark).
  • Eet veel groenten. Vooral groene groenten, zoals sla, spinazie en broccoli, bevatten veel mineralen en vitaminen. Ook zitten er vezels in die voor een goed metabolisme zorgen. Ook zorgen groene groenten voor een lager bloedsuikerniveau.
  • Eet voldoende eiwitten. Eiwitten zijn de bestanddelen van onze spieren. Tijdens het afvallen worden ook je spieren mee afgebroken. Om dit te minimaliseren, dien je voldoende dierlijke eiwitten te eten.  Meer info in het artikel over eiwitten.

Deze zes tips zijn vrij makkelijk vol te houden. Door andere diëten gaat je stofwisseling steeds langzamer werken, maar door deze tips gaat je lichaam juist sneller energie verbranden!


Datum: 11-12-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

Iemand schreef:

100% eens met dit artikel! En als je ook nog eens 3xper week aan High Intensity Interval trainingen (HIIT) doet, komt het helemaal goed met je lijf.

# 23/08/2011

iemand schreef:

werkt dit zeker weten ?

# 19/03/2012

Jesse schreef:

De eerste 4 zijn achterhaald. Het gaat erom hoeveel calorien je over de hele dag binnekrijgt. Tijd heeft er niks mee te maken.

# 06/09/2012

Ik schreef:

Of dit zeker werkt? Iedereen is anders en dus kan je nooit met zekerheid zeggen of dit/iets werkt. En hoe definieer je 'werkt dit', wat voor jou werkt, werkt voor de ander niet en andersom. Dus een bevredigend antwoord op je vraag wordt moeilijk/onmogelijk. Verder zijn de eerste 4 punten in mijn opinie alles behalve achterhaald. Een goed ontbijt is nog steeds een essentieel onderdeel van de dag en ook is het belangrijk om stil te staan bij de tijd. Denk maar na eens over het avondeten. Je kan gemakkelijk binnen een bepaalde hoeveelt tijd een bepaalde hoeveelheid eten naar binnen werken. Maar als je tussendoor even stopt, even wacht en je lichaam raadpleegt, dan merk je al gauw dat je voller zit dan verwacht.

# 27/10/2012

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.