Algemeen - In gewicht aankomen

In gewicht aankomenWe hebben het eindeloos over afvallen, maar er zijn natuurlijk ook mensen die willen aankomen. Helaas wordt daar weinig aandacht aan besteed. Voor mensen met overgewicht is het bijna niet voor te stellen dat er ook mensen zijn die er alles aan doen om wat gewicht erbij te krijgen. Het kan zelfs leiden tot veel onbegrip en jaloezie. Het kan dat je een supersnelle stofwisseling hebt. Je bent en bijft dun, terwijl je een enorme eetlust hebt en de hele dag door eet. Als er geen sprake is van een ziekte, zou je eens kunnen kijken of deze tips misschien iets voor jou zijn; het zijn zeven tips om aan te komen.

  1. Het is belangrijk om niet alleen veel te eten, maar vooral ook gezond. Ga absoluut geen rare kuren volgens zoals een vetdieet of een slagroomdieet. Het veelvuldig binnenkrijgen van de verkeerde vetten en verkeerde suikers kan hart- en vaatziekten veroorzaken, ook als je superslank bent!
  2. Ook al heb je het druk; neem toch rustig de tijd om te eten. Stress heeft een nadelige invloed op je eetlust.
  3. Drink liever melk, sportdrank of vruchtensap in plaats van veel water , omdat water geen calorieën bevat. Let er wel op, dat vruchtensap en sportdrank je tandglazuur aantasten, dus drink niet te vaak op een dag kleine beetjes, kies voor deze dranken liever voor een beperkt aantal drinkmomenten; je kunt dan wel een groot glas nemen.
  4. Neem dieetmargarine op je boterham, omdat dit voor 80% uit vet bestaat, dus veel calorieën bevat! Dit zal een schokkend bericht zijn voor de afvallers onder ons, want inderdaad: de vermelding "dieet" slaat hier helemaal niet op "goed voor de lijn", maar op het gegeven dat dit product goede vetten bevat!
  5. Eet om de twee uur iets. Dit is heel belangrijk; zo houd je je energieniveau op peil.
  6. Als je boterhammen meeneemt naar je werk en er is gelegenheid om bijvoorbeeld soep te warmen of een (gezond) broodje te halen in de buurt of in de kantine, doe dat dan. Eet je boterhammen dan op een eerder of later tijdstip op.
  7. Eet voor je naar bed gaat nog iets. En neem dan niet iets dat "zwaar op de maag" ligt, maar bijvoorbeeld een handje amandelen, of een boterham, of een bakje volle yoghurt of kwark met muesli .

Datum: 20-01-2009 | Schrijver: Georgette Barbe

Reacties op dit artikel

marcel schreef:

Train met gewichten, niet langer dan 1 uur per dag. Kort maar krachtig.

# 22/02/2011

lecram schreef:

veel volkoren pasta eten

# 24/03/2011

joe schreef:

eet veel gezonde voeding en beweeg genoeg. voor je het weet heb je te veel vet en wil je terug afvallen net zoals ik, jaren eten en sporten om bij te komen, dan een periode van nog veel een en geen beweging en nu terug sporten om af te vallen. ironisch toch....

# 19/05/2011

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.