Beweging en sport - Gespierdere armen? Train je triceps!

Gespierdere armen? Train je triceps!De triceps is een spiergroep die door beginnende sporters vaak wordt genegeerd. Men traint meestal, ten onrechte, alleen de biceps. De biceps maakt slechts 1/3 deel van je arm uit, terwijl de triceps 2/3 deel omvat. Grote armen krijg je dus door de triceps. Bovendien bestaan er voor triceps echte compound-oefeningen, voor de biceps vrijwel alleen isolatie (wel compound bij rugoefeningen).

De triceps speelt verder een belangrijke rol bij schouder- en borstoefeningen zoals de Bench Press en Military Press .

De bekendste oefeningen voor de triceps zijn:

Deze oefeningen komen binnenkort als aparte artikelen op de site. Deze zullen t.z.t vanaf hier gelinkt worden .

Je kunt je tricepsoefeningen het best na je borsttraining doen. Hierbij heb je je triceps al getraind met de Bench Press of Chest Dips. Daarna kun je dus wat isolatie-oefeningen doen om de triceps "af-te-maken". Een goed schema hiervoor is:

  • Close Grip Bench Press 1x12, 1x10 herhalingen.
  • Triceps Pushdown / Triceps Extensions / Triceps Kickback (elke keer afwisselen), 2x12 herhalingen.
  • Triceps Dips / Close-Grip Bench Press (afwisselen) tot je niet meer kunt.

Datum: 18-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.