Beweging en sport - Fitnessoefeningen: Dumbell Fly (Borstspier)

Fitnessoefeningen: Dumbell Fly (Borstspier)De Dumbell Fly is na de Bench Press een tweede goede borstoefening. De Dumbell Fly is in principe een isolatie-oefening, maar de schouders werken bij deze oefening ook een beetje mee.

Ga op een bankje liggen met een dumbell in iedere hand, zoals in het plaatje hieronder. Laat de gewichten langzaam zakken tot je borst volledig gestrekt is. Je ellebogen moeten altijd naar de zijkant wijzen en mogen niet bewegen (ze moeten in dezelfde hoek blijven staan). Breng het gewicht terug omhoog door een "omhelzende" beweging te maken.

Een variatie op deze oefening is de incline dumbell fly. Hierbij zet je het bankje onder een andere hoek (omhoog). Zo richt je je meer op de bovenkant van de borst.

Doe deze oefening in twee sets, ongeveer 12 keer per set. Wanneer je voor massa gaat, geef dan voorkeur aan de Dumbell Press. Een goede borsttraining voor massa is:


Datum: 12-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

John schreef:

Hey, Ik ben van plan met deze oefening te beginnen. Nu vroeg ik me af of deze oefeningen ook thuis te doen zijn en hoeveel kg de Dumbells dan moeten zijn voor een beginner? Mvg, John

# 03/03/2011

John de Mol schreef:

Hallo naamgenoot, je moet maar ff kijken wat voor jou het beste gewicht is om mee te beginnen, omdat niet iedereen hetzelfde is. Ik denk dat 8 kilo voor een normaal persoon een goed gewicht is om mee te beginnen en dan pak je daarna setje van 10 en daarna van 12.

# 23/05/2011

boyy22 schreef:

ik ben het mee eens met John de Mol, dit - net zoals vele andere oefeningen - kan je gewoon lekker thuis doen aangezien je enkel bankje nodig hebt en halters. Voor eenbeginnend persoon met gemiddeld postuur is 8 à 12 kg een goede start.

# 02/08/2011

adonai schreef:

ik ben begonnen met 15 kg en dan werk heel goed .

# 13/02/2012

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.