Beweging en sport - Fitnessoefeningen: Cable Rows

Fitnessoefeningen: Cable RowsEen mooie gespierde rug maakt je lichaam compleet. Een compound-oefening die de gehele bovenrug traint is de Cable Row, ook wel Seated Row genoemd. De Cable Row traint de trapezius, biceps, rhomboids, lats, teres en de achterkant van de schouders (Posterior Deltoid).

 

Uitvoering

Pak het v-vormige handvat en ga zitten op het bankje. Buig je knieën een klein beetje. Trek het handvat tot de onderkant van je borst. Knijp je schouderbladen samen en houd even vast. Laat je zelf nu langzaam naar voren gaan tot je armen weer volledig gestrekt zijn.

Cable Seated Rows

Begin met een set van 12 herhalingen, gevolgd door twee sets van 10 herhalingen en sluit af met een set van acht herhalingen. De set moet langzaam uitgevoerd worden en de laatste herhaling moet moeizaam gaan. Houd een minuut rust tussen je sets.

Andere goede oefeningen voor de rug zijn:

  • Front Lat Pulldown (compound)
  • Chin-Up / Pull-ups (compound)
  • Shrugs (isolatie)
  • Bent Over Row (compound)
  • Rear Delt Row (compound)
Deze oefeningen komen in hierop volgende artikelen aan bod. De artikelen zullen t.z.t vanuit hier gelinkt worden.

Datum: 12-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

xlausx schreef:

als je die oefening thuis wilt uitvoeren kan je dan een gelijkaardige oefening uitvoeren zonder een toestel te gebruiken bv met een speciale rekker ofzo ?

# 27/06/2011

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.