Beweging en sport - Fitnessoefeningen: Stomach Vacuum (Buikspieren)

Fitnessoefeningen: Stomach Vacuum (Buikspieren)Deze oefening is iets anders dan andere buikspieroefeningen. Het traint de inwendige buikspieren: oftewel de Tranversus Abdominis (TVA). Je ziet weleens mensen die geen gram vet op hun lichaam hebben, maar wel een uitgezette buik. Dit komt omdat de maag uitzet als je meer gaat eten. Om dit tegen te gaan en een plattere buik te krijgen, kun je de Stomach Vacuum oefening doen.

De uitvoering is heel simpel. Blaas alle lucht uit je lichaam en trek vervolgens je buik in. Doe net alsof je je navel door je rug heen wilt trekken. Houd dit 20 seconden vast.

Stomach Vacuum Begin Stomach Vacuum End

De eerste week doe je dit 3 sets van 20 seconden. Doe dit op 3 dagen, met zoveel mogelijk tussentijd. De tweede week doe je het 40 seconden en de derde week doe je het 60 seconden.

Deze oefening wordt ook wel de "vergeten buikspieroefening" genoemd; hij helpt je echt om je een plattere buik te geven in een paar weken!

Zie ook het hoofdartikel over buikspieren trainen


Datum: 29-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

Henkie schreef:

Maar je kunt je adem niet zolang inhouwe tog

# 18/06/2011

ddd schreef:

daarom moet je ook beginnen met 20 sec. en het rustig gaat opbouwen anders wordt het je dood nog :S en at is niet de bedoeling beetje logisch nadenken

# 16/07/2011

sixpack schreef:

het werkt echt ik gebruik het nu al 3 maand en het lukt.

# 28/07/2012

jeine schreef:

de bedoeling is dat je gewoon in en uit blijft ademen tijdens de oefening

# 25/08/2012

spiermassa schreef:

ik snap het en het werkt

# 28/11/2012

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.