Beweging en sport - Fitnessoefeningen: Preacher Curls (Biceps)

Fitnessoefeningen: Preacher Curls (Biceps)Een oefening die de biceps geheel isoleert is de Preacher Curl. Deze oefening neemt ook de brachialis mee; een kleine spier die eigenlijk bij de biceps hoort. Deze oefening laat je biceps hard branden omdat er heel veel spanning op komt te staan.

De oefening is niet effectief voor massa; het is namelijk een isolatie-oefening, wat betekent dat het voor detail zorgt. Voor meer massa (dus grotere) biceps, moet je compound-oefeningen zoals cable rows doen, of andere oefeningen die samen met andere spieren gaan. De biceps komt veel in actie bij rugoefeningen.

Uitvoering

Bij deze oefening heb je een gewicht en een zogenaamd preacher-bankje nodig.
Ga op het bankje zitten, pak het gewicht en plaats de onderkant van je bovenarm op het armvlak. Houd het gewicht loodrecht ten opzichte van de vloer. Laat je arm nu beheerst naar beneden zakken en weer terug. Je elleboog moet in de laagste positie lichtgebogen blijven. Je bovenarm mag absoluut niet bewegen en je arm moet helemaal aansluiten op het kussen. Er mag geen ruimte tussen je oksel en het bankje zitten.

Preacher Curls

Herhalingen

Doe twee sets van twaalf herhalingen. Je kunt de oefening het best na je rugtraining doen. Of in combinatie met andere biceps oefeningen zoals Barbell Curls, Hammer Curls of Concentration Curls.


Datum: 16-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.