Beweging en sport - Fitnessoefeningen: Ab Knee Raises (buikspieren)

Fitnessoefeningen: Ab Knee Raises (buikspieren)De Ab Knee Raises of Hanging Leg Raises zijn oefeningen voor de onderste buikspieren. Je doet deze oefening door je benen naar je bovenlichaam te trekken. Een andere gebruikelijke naam voor deze oefening is Leg Lifts.

Uitvoering

Voor deze oefening heb je een stang of een leg lift machine nodig.

  • Ga aan de stang hangen of op het apparaat.
  • Trek je benen nu naar je voorhoofd toe. Zorg dat je knieën tot de hoogte van je borst komen. Doe je dit lager, dan ben je alleen je heupen aan het trainen en niet je buik.
  • Breng je benen heel langzaam omlaag, zodat je de spanning van je buik af voelt gaan.
Hanging Leg Raise / Ab Knee Raises

Let op je ademhaling tijdens de oefening! Adem in als je naar beneden gaat, adem uit als je terug omhoog komt. Maak langzame bewegingen! Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

Doe 3 sets van deze oefening. Begin met 60 herhalingen in de eerste set. Bij de tweede en derde set doe je respectievelijk 50 en 40 herhalingen. Kun je geen 60 herhalingen maken? Doe dan gewoon 3 sets tot je niet meer kunt. Je komt vanzelf naar 60 herhalingen. Haal je makkelijk over de 60 herhalingen? Bind dan gewichten om je lichaam om de oefening zwaarder te maken. Je kunt als de oefening te licht is, ook je knieën gebogen houden tijdens de oefening ipv je benen volledig te strekken.

Opmerkingen

Van deze oefening alleen krijg je geen buikspieren! Lees het hoofdartikel: "Buikspieren kweken" voor meer informatie.


Datum: 15-04-2008 | Schrijver: Jerome Wauters

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.